تبلیغات
اخبار شنای شهرستان نیشابور
 
 
 
water is our world

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین

نویسنده : شورورزی / کوشکی/امینی | تاریخ : 12:15 قبل از ظهر - شنبه دوازدهم اردیبهشتماه سال 1394

شیر شکلات بهترین نوشیدنی ورزشی برای تمرین
به نظر می رسد حق با والدین ما بود، شیر واقعا" برای بدن مفید است، حداقل بعد از یک تمرین ورزشی. تحقیقات نشان داده اند یک لیوان شیر شکلات کم چرب بعد از یک جلسه تمرین سخت بهینه ترین نوشیدنی ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین با کیفیت می باشد. به علاوه، شیر شکلات واقعا" خوشمزه است.






در ۳ تحقیق مشابه، محققان تأثیرات نوشیدن شیر شکلات کم چرب بعد از تمرین را با نوشیدن با آب یا نوشیدنی های ورزشی مقایسه کردند. در ورزشکاران مقاومتی، نتایج نشان دادند که نوشیدن شیر شکلات می تواند منجر به:

عملکرد بهتر

دوچرخه سواران ماهر قدرت بیشتری داشتند و سریع تر پا می زدند. به علاوه بعد از انجام ریکاوری با نوشیدن شیر شکلات، ۶ دقیقه از مدت زمان رکاب زدنشان کم شد.

سازگاری سریع تر با تمرین

در مقایسه با کسانی که نوشیدنی های دیگر را مصرف کردند، گروهی که شیر شکلات نوشیدند، پیشرفت دو برابری در اندازه های آمادگی هوازی و سازگاری با تمرین نشان دادند.

فرم بهتر بدنی

کسانی که شیر شکلات نوشیدند، عضلات بیشتری بدست آوردند و چربی بیشتری را در تمرین از دست دادند. بعد از ۴.۵ هفته آن ها یک کیلو  و ۳۶۰ گرم عضله خالص بیشتری نسبت به گروه دیگری که از نوشیدنی های دیگر استفاده می کردند، داشتند.

حتما" می پرسید دلیلش چیست؟

در مقایسه با شیر خالص، آب و نوشیدنی های معروف ورزشی، شیر شکلات کم چرب تقریبا" دو برابر این نوشیدنی ها کربوهیدرات و پروتئین دارد. نسبت ۴ به ۱ کربوهیدارت به پروتئین نسبت ایده آل برای ریکاوری عضلات به حساب می آید ( البته مطمئن شوید کم چرب است تا از قند اضافه آن خلاص شوید).

مصرف به یک میزان ۴ به ۱ از کربوهیدرات و پروتئین در نوشیدنی بعد از دویدن می تواند ذخایر گلیکوژن را دوباره بازسازی کند و همچنین ریکاوری بدن نیز سریع تر انجام شود.

یک مطالعه دیگر هم اخیرا" این ادعاها را تأیید کرد و نشان داد که شیر شکلات کم چرب در مقایسه با یک نوشیدنی کربوهیدرات، ریکاوری بهتری را در عضلات انجام داد. شیر هم خودش از آب کافی برای تأمین ورزشکاران بعد از یک تمرین سخت برخوردار است.

نکته پایانی: افزودنی هایی مانند کلسیم، سدیم و قند به بدن کمک می کنند تا آب را بازیابی کند و انرژی را دوباره بدست آورد.






 

آخرین مطالب

» بیوگرافی سیناغلامپور شناگر نیشابوری ( چهارشنبه بیست و چهارم آذرماه سال 1395 )
» کرمی: بعد از بیست سال و برای دومین‌بار در قهرمانی آسیا شرکت می‌کنیم ( دوشنبه بیست و چهارم آبانماه سال 1395 )
» گزارش تصویری اردوی تیم ملی شنای جمهوری اسلامی ایران در مشهد_شهریور ۱۳۹۵ ( شنبه دهم مهرماه سال 1395 )
» حضور ۱۳۰ شناگر در مرحله سوم ششمین دوره لیگ شنای نیشابور سال 95 ( سه شنبه ششم مهرماه سال 1395 )
» گزارش تصویری - مرحله 1 لیگ 95 ( شنبه بیست و پنجم اردیبهشتماه سال 1395 )
» نخستین جلسه کمیته فنی شنا در سال ۱۳۹۵ ( جمعه هفدهم اردیبهشتماه سال 1395 )
» علوی‌زاده: رایزنی برای گرفتن میزبانی مسابقات کشوری شنا را آغاز کرد ( جمعه هفدهم اردیبهشتماه سال 1395 )
» کتاب آموزش شنا از نوزادی تا قهرمانی رونمایی شد ( جمعه هفدهم اردیبهشتماه سال 1395 )
» مرحله اول ششمین دوره لیگ شنای دانش آموزی نیشابور ( دوشنبه سیزدهم اردیبهشتماه سال 1395 )
» مراسم تجلیل ازقهرمان جام باشگاههای جهان علی فتحی ( دوشنبه ششم اردیبهشتماه سال 1395 )
» گزارش تصویری اختتامیه پنجمین دوره لیگ شنای دانش آموزی نیشابور ( شنبه چهارم اردیبهشتماه سال 1395 )
» اعلام اسامی شناگران اردوی غیرمتمرکز تیم ملی ( شنبه بیست و هشتم فروردینماه سال 1395 )
» نتایج آنلاین نمایندگان ایران در روز سوم مسابقات شنا دبی۲۰۱۶ ( چهارشنبه هجدهم فروردینماه سال 1395 )
» قهرمانی امیرمرشد البرز در جام شنا عید باستانی نوروز ( دوشنبه بیست و چهارم اسفندماه سال 1394 )
» کسب دومدال طلا ونقره 100متر کرال پشت توسط شناگران نیشابوری مسابقات عید باستان ( دوشنبه بیست و چهارم اسفندماه سال 1394 )